Over WPG

Het verbinden van maatschappelijke en commerciële waarde door middel van de drie elementen van Workplace Giving: werkgever - werknemer - maatschappij.

Workplace Giving is ontstaan in antwoord op de vraag naar hulpmiddelen om goed werkgeverschap te realiseren, waarbij het naast gezondheid en vitaliteit ook belangrijk is om als bedrijf maatschappelijk betrokken te zijn. Workplace Giving brengt deze werelden samen, om zo commerciële winst te verbinden aan maatschappelijke winst.

Werkgever

De werkgever is de verbindende bouwsteen tussen de werknemer en de maatschappij, waarbij goed werkgeverschap steeds meer van belang is. Workplace Giving gelooft in de verantwoordelijkheid van de werkgever om vitaliteit, persoonlijke ontwikkeling en maatschappelijke betrokkenheid van werknemers te stimuleren. Hierbij geeft de werkgever niet alleen iets terug aan de maatschappij, maar ook aan de werknemer in de vorm van gezondheid en werkplezier. De werkgever krijgt daar onder andere hogere productiviteit, werksfeer en betrokkenheid voor terug. De werkgever wordt gezien als de grootste bouwsteen, met een belangrijke rol.

Werknemer

Als werknemer breng je veel tijd door op je werk en met collega's, daarbij is werkplezier van groot belang. Daarbij gaat het om meer dan alleen het leveren van goed werk, als werknemer sta je namelijk dicht bij de maatschappij: met de Workplace Giving events ontwikkel je je persoonlijk op het gebied van de thema's én geef je ook iets terug aan de maatschappij.


Maatschappij

Door het verbinden van de werkgever en de werknemer op de relevante thema's, dragen de bouwstenen samen bij aan het bouwen van een mooiere maatschappij. Het doel van Workplace Giving is om de bouwsteen te laten voeden en groeien door de vruchtbare relatie die ontstaat tussen de werkgever, werknemer én de maatschappij.